Az álomalak mindenki számára elérhető

Ma már senki sem kételkedik benne, hogy a sikeres és tartós fogyás feltétele az egészséges életmód és étrend. Hozzákezdeni nem tűnik annyira nehéznek, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy kitartani és hosszú távon életmódot váltani egyáltalán nem könnyű. Néhány kiló plusz súlytól megszabadulni általában nem annyira nehezen kivitelezhető, de 10-20 kilogramm és a feletti plusz súllyal már a táplálkozásunkat alapjaiban kell megváltoztatni, ha tartós eredményt szeretnénk.

Életmódváltás fokozatosan

Ami működhet az a személyre szabott étrend, illetve az életmód és táplálkozási tanácsadás. Fontos, hogy megértsük a testünk működését, mert ennek birtokában könnyebb betartani az előírt étrendet, hiszen tudjuk mit miért kell tennünk. Az elért eredmények az életmódváltással, kiegyensúlyozott étkezéssel tartósak lesznek.

A személyes célok lehetnek súlyvesztés, súlytartás, hízás, izmosabb-formásabb test, jobb közérzet, magasabb energiaszint és anyagcsere, illetve hormonális problémák megoldása, kezelése. A jövőbeni közérzetünket, hangulatunkat, életminőségünket jelentősen befolyásolja ma milyen életmódot választunk. Erre természetesen nem csak a táplálkozásunk és mozgás vagy annak hiánya hat, hanem az is milyen emberekkel vesszük körbe magunkat, hogyan gondolkodunk, mit vagyunk hajlandóak tenni magunkért és másokért.

Képesek vagyunk változtatni

Bármilyen fizikai és mentális állapotban vagyunk most, mindannyian rendelkezünk azzal az erővel és képességgel, hogy jobbá tegyük az életünket, javítsunk az egészségi állapotunkon vagy akár meg is gyógyítsuk magunkat. Mindezt nem kell egyedül tennünk. Kérhetjük szakember: táplálkozási és életmód tanácsadó segítségét. A segítségével azt is felismerhetjük, ha rossz evési szokások miatt alakultak ki a plusz kilóink vagy a kielégítetlen érzelmi igényeinket próbáljuk egyensúlyba hozni az evéssel. A cél visszaszerezni az irányítást az étkezés felett.

Gyakran az evésünket is tudatalatti programok irányítják, berögzült szokások, hiedelmek, a gyermekkorunkból hozott hibás minták. Az életünk során nem vagyunk képesek minden egyes cselekedetünket alaposan átgondolni. Az agyunk okosan különféle forgatókönyveket gyárt az eddig meghozott döntéseink vagy mintakövetéseink alapján. Adott helyzetben bekapcsolódik a lejátszó és automatikusan tesszük, amit szoktunk. Például filmnézéshez hozzátartozik a nassolás, pedig el is maradhatna. A vasárnapi ebédből a nagymamánál kötelező repetázni, pedig már jóllaktunk.

Az egyik kulcs a tudatosság

Ezek jól bejáratott forgatókönyvek, amit, ha tudatosan kezelünk meg tudjuk változtatni. Ehhez csupán tudatossá kell tennünk minden az evéssel kapcsolatos nézőpontunkat és tettünket. A tudatalattink nem nevezhető egészségtudatosnak és ha hagyjuk, hogy teljes egészében irányítson ezen a területen akkor le kell mondanunk arról képről, amit a tükörben szeretnénk látni.

Választhatjuk, hogy külső segítséget kérünk egy táplálkozási tanácsadó személyében. Ez esetben átadjuk az irányítást egy külső személynek, aki meg fogja határozni mit együnk. Ez remekül működhet, de hosszú távon nem elegendő. A tartós változáshoz a tudatalatti programjainkat is felül kell írni.

Tudatos táplálkozással tudatos szintre emelhetjük az evéssel való kapcsolatunkat. Felkutathatjuk és felülírhatjuk a hibás forgatókönyveket és új étkezési szokások bevezetésével elérhetjük az áhított célt.