Elektromos kerékpárok típusai

Az elektromos kerékpárok környezetbarát, megfizethető, hatékony és szórakoztató módot kínálnak a közlekedésre. Amikor egy e-bike kiválasztására kerül sor, többféle kialakítást kell figyelembe vennie. Melyik kialakítás felel meg leginkább az Ön vezetési stílusának? Milyen információkkal rendelkezik az elektromos kerékpárokról? Most segítünk, hogy az Ön számára legjobb típust találja meg.


Elektromos mountain bike középhajtású motorral

Egy kis információ az elektromos kerékpárokról


Az elektromos kerékpárok, más néven e-bike-ok olyan kerékpárok, amelyekbe elektromos motorokat és akkumulátorokat építettek be, amelyeket a meghajtásra használnak. A legtöbb e-kerékpárt 32 km/h végsebességre szabályozzák. Egy feltöltéssel átlagosan 32-56 km hatótávolságot érnek el.

Az e-bike-ok már több mint 100 éve léteznek. Csak az elmúlt 20 évben váltak igazán népszerűvé. Napjainkban az e-kerékpárok alkotják a kerékpáros ágazat leggyorsabban növekvő ágazatát.

Nem számít, milyen típusú kerékpáros, talál olyan e-bike-ot, amely megfelel az igényeinek. Összecsukható kerékpárok, mountain bike-ok, országúti kerékpárok, fat bike-ok, hibridek, ingázók és még sok más elektromos változatban is kaphatóak.

Ha még nem döntötte el, hogy az elektromos kerékpárok Önnek valóak-e, nézze meg az érvek és ellenérvek listáját.


Pedálsegéd kontra gázkarvezérlésű e-kerékpárok



Ezek a rendszerek határozzák meg, hogyan szabályozza az elektromos kerékpár teljesítményét. Ebben a fejezetben az e-kerékpárok három osztályát és azok erőátviteli rendszereit fogom felvázolni.


Pedelec elektromos kerékpárok



A pedálasszisztens, más néven pedelec, csak akkor biztosít meghajtást, ha Ön pedálozik. Amikor abbahagyja a pedálozást, a meghajtás leáll. Ezzel a rendszerrel Ön normálisan pedálozik, a motor pedig a hátsó kerékre továbbítja az erőt, hogy megkönnyítse a pedálozást. A pedálsegítség lehetővé teszi, hogy magas sebességfokozatban és meredek emelkedőkön szinte könnyedén tekerjen. Ez a legelterjedtebb elektromos kerékpártípus.

A legtöbb 1. osztályú e-kerékpár lehetővé teszi a rásegítés mértékének szabályozását. Például a kormányra szerelt kijelzőn lévő gombot megnyomva válthat az alacsony, közepes és magas asszisztencia között. Minél magasabb a beállítás, annál nagyobb segítséget nyújt a motor.

Számos joghatóságban a pedálsegítség az egyetlen olyan e-kerékpár-típus, amely engedély nélkül használható. Ez a helyzet Európa nagy részén, ahol a pedálos segédmotoros kerékpárok nem adhatnak energiát, ha 25 km/h sebesség felett haladsz. Az Egyesült Államokban a legtöbb pedálos segédmotoros e-kerékpár 32 km/óra (20 mph) sebesség felett nem képes energiát biztosítani. Az 1. osztályú pedálos segédmotoros e-kerékpárok általában mindenhol engedélyezettek, ahol a hagyományos, nem elektromos meghajtású kerékpárok is engedélyezettek.

Ha kiváltja az autó használatát, akkor a pedelec ára is megéri, hiszen idővel bőven visszahozza, mert nem kell fizetni egy autó számos költségét.

Előnyei és hátrányai


A pedelec számos előnyt kínál a gázkarvezérlésű e-bike-okkal szemben. Először is, a pedál-segítséggel nagyobb a hatótávolság, mivel a pedálozás az akkumulátorral együtt a kerékpár energiaellátását is segíti. Az akkumulátor lassabban merül le, mivel nem egyedül adja az összes energiát. A pedál-asszisztenssel több testmozgást is végezhet, mivel pedáloznia kell.

Egy másik nagy előnye, hogy a pedálos segédmotoros e-bike-ok több helyen legálisak. Ezeket a kerékpárokat általában ugyanúgy kezelik, mint a nem elektromos meghajtású kerékpárokat.

Végül pedig a pedálos segédmotoros kerékpár a legtöbb kerékpáros számára intuitívabb. Kisebb a tanulási görbe. Csak pedálozik és mehet. Amikor abbahagyja a pedálozást, a motor leáll. Nem kell megtanulni új kezelőszervek használatát. A keze is szabad, mert nem kell a gázt fognia. Emiatt a pedálos segédmotor jobb a kezdő e-bike-osok számára.


Egyetlen igazi hátránya, hogy pedálozni kell, ha haladni akar. Nem hagyhatja, hogy a kerékpár minden munkát elvégezzen helyette.

Gázpedálvezérlésű e-kerékpárok

A gázpedálvezérlésű e-bike-ok ugyanúgy működnek, mint a motorkerékpárok vagy robogók. Amikor a gázpedálra lépsz, a motor előre hajtja a kerékpárt. Egyáltalán nem kell pedáloznod, ha nem akarsz. A gázkarral szabályozhatja a motor által a hátsó kerékre küldött teljesítmény mennyiségét. Sok e-kerékpár a pedálasszisztencia mellett gázkar funkcióval is rendelkezik.

Sok helyen, köztük Európa nagy részén, a gázpedálos e-bike-ok nem engedélyezettek. Néha csak engedéllyel engedélyezettek. Emiatt sokkal kevésbé elterjedtek, mint a pedálos e-bike-ok. A gázpedálos e-kerékpárok elterjedtebbek az Egyesült Államokban és Ázsiában, ahol a szabályozás kevésbé szigorú.