Kommunikációs stratégiák

Online kommunikálni egyszerű. Tudatosan, következetesen a brandünkkel összehangolva kommunikálni, megfelelő iránymutatás nélkül egyáltalán nem az. Hogyan igazodjunk el az online kommunikáció, a közösségi média labirintusában és egyáltalán mi is az a kommunikációs stratégia.

Az össze vissza céltalan kommunikáció, hasonló eredménnyel jár mintha ismeretlen városban, ismeretlen utcákon térkép nélkül bolyonganánk. Talán megtaláljuk, amit keresünk, de jelentős idő és energia veszteséggel. Felkészülten, tudatos kommunikációval időt és energiát takaríthatunk meg.

A kommunikációs stratégia a sikeres marketing kihagyhatatlan összetevője: a kitűzött cél és a felhasznált eszközök mentén felépített kommunikációs terv, amely segít a célunkhoz jutni. Megismerve a célközönségünk által leginkább használt felületeket, hangnemet, stílust, azt, hogy hogyan érhetjük el őket a legkönnyebben és azt is hogyan tudjuk őket eredményesen megszólítani.

A sikeres kommunikációs stratégia összetevői

A sikeres kommunikációhoz nem elegendő a saját céljaink ismerete és kitűzése. Ismernünk kell hozzá az adott cél szektor jellemzőit, a jellemző kommunikációs trendeket, hogy a palettáról kiválaszthassuk a jelen esetben legrelevánsabbakat.

Azzal is tisztában kell lennünk miben vagyunk mások, mivel nyújtunk többet a konkurenciánknál. Ha mi magunk nem vagyunk ezzel tisztában akkor nem várhatjuk el, hogy a leendő vásárlóink, illetve a szolgáltatásainkat igénybe vevők felismerjék ezt és minket válasszanak.

A termékünk nem egy mindenki által használt dolog, mint például a papírtörlő, akkor biztos, hogy nem mindenki tartozik a célcsoportunkba. Ha mindenki számára szeretnénk értékesíteni, azoknak is, akik egyébként nem a célcsoportunk tagjai azzal rengeteg energiát elpazarolunk és felesleges költségbe verjük magunkat, amíg elérjük a valódi fogyasztóinkat. A célcsoportunk pontos megismerése azért sem kerülhető meg, mert ennek összetétele határozza majd meg milyen stílusban és hangnemben szólítjuk meg őket és az ideális platformot is ez alapján választhatjuk ki.

Hol érhetjük el a célközönségünket?

Offline csatornákon vagy online felületeken vannak jelen? Használják-e a Facebookot, Instagramot vagy más hasonló felületeket a mindennapokban vagy papír alapú kommunikációt is be kell vetni, mert a célközönségünknek csak a töredéke használja az online felületeket. A megfelelő kommunikációs csatornák megtalálása és kijelölése megkerülhetetlen az eredményességhez.

Az arculatunk kialakításakor törekedjünk az egységességre, egyediségre és mindez legyen igényes is. A brandünk üzenete jelenjen meg mindenhol felismerhetően: a weboldalunkon, a grafikai anyagokban egyaránt. A tartalom a hangnem és a dizájn összhangban legyenek egymással és kerek egészet alkossanak. Mindez magas szintű és túl sok elvárásnak tűnhet, de az elkészítése olyan befektetés, amely hosszú távon ugyan, de sokszorosan megtérül. Ha szükségesnek érezzük kérjük szakember segítségét a kommunikációs stratégiánk kialakításához.

Szakértő segítségével biztosak lehetünk benne, hogy a vállalkozásunknak leginkább megfelelő szisztéma alapján a megfelelő célközönségnek kommunikálunk releváns üzenetekkel. A jól felépített stratégiára minden vállalkozásnak szüksége van a sikerhez vezető úton.