Mire van szüksége egy baristának?

A kávézóknak olyan baristákra van szükségük, akik értékes készségekkel rendelkeznek, hogy a vásárlók elégedettek legyenek és visszatérjenek. Egy barista munkája sokkal többet jelent, mint a kávé elkészítésének és felszolgálásának képessége.

A legmegfelelőbb jelöltek értékes átadható készségekkel rendelkeznek, amelyekkel kitűnnek a barista munkakörben. A barista munkához szükséges értékes készségek a munka során is fejleszthetők, ezért a jelölteknek nem kell megvárniuk, hogy minden szükséges készséggel rendelkezzenek, mielőtt jelentkeznek egy kávézóba. Egy barista képzésen Budapesten minden fontos információt és készséget elsajátíthat.

7 értékes barista készség

Akár egy jelentkező szeretne barista állást találni a közelében egy helyi kávézóban, akár a Starbucks barista állását tűzte ki célul, az alábbi hét készség segíthet neki abban, hogy biztosítsa és sikeresen töltse be ezt a szerepet:

1. Csapatmunka

A barista munkához értékes készség a csapat hatékony tagjaként való munkavégzés. A kávézókban nagy a forgalom, ezért mindenkinek tisztában kell lennie azzal, hogy mi a szerepe, és ragaszkodnia kell hozzá. A baristának képesnek kell lennie arra is, hogy rugalmasan tudjon viselkedni, hogy szükség esetén segíthessen a csapat többi tagjának. Egy olyan kávézó, ahol a szerepek egyértelműen ki vannak osztva, még a zsúfolt időszakokban is zökkenőmentesen fog működni. Ha a baristák tisztában vannak a feladataikkal, megszűnik a zűrzavar. Ideális esetben a baristákat a műszakjuk kezdete előtt tájékoztatni kell a kijelölt területükről és feladataikról.

2. Kommunikáció

A hatékony kommunikáció minden munkakörben értékes készség, és ez alól a barista szakma sem kivétel. A baristáknak képesnek kell lenniük a szóbeli és az írásbeli kommunikációra. A baristáknak képesnek kell lenniük arra, hogy nyugodtan és világosan kommunikáljanak, még nyomás alatt is. A rossz információk átadása rossz rendeléshez és elégedetlen vásárlóhoz vezet. A baristának a kávék közötti különbségeket is el kell mondania a vásárlóknak. Nem szokatlan, hogy a vásárlók sietnek, amikor kávét rendelnek, ezért a baristának meg kell tudnia érteni az információkat anélkül, hogy összezavarodna. Végezetül a baristának közölnie kell a rendelkezésre állásukat a menetrendet készítő menedzserrel. A kávézó megfelelő személyzettel való ellátottságának biztosítása attól függ, hogy a menedzserek tisztában vannak-e azzal, hogy ki és mikor áll rendelkezésre.

3. Értékesítési képesség

A szuggesztív értékesítési technikák alkalmazásával történő felértékelés néha meghatározhatja, hogy egy kávézó nyereséges lesz-e. Az eladás értékes készség a barista munkakörökben, mert meg kell győzniük a vásárlókat, hogy vásároljanak még egy terméket. Az eladások növelésének a baristák számára elsődleges prioritásnak kell lennie.

Akár egy ingyenes termék, például egy muffin felajánlásáról van szó, akár egy lehetőségről, hogy növeljék a vásárlót, mindig fel kell mutatni a lehetőséget, hogy többet költsön. Tisztában kell lennie azzal, hogy mely termékek illenek a különböző kávéfajtákhoz. A menedzsereknek a képzéseken ki kell térniük az upselling technikákra, hogy a baristákat arra ösztönözzék, hogy minden lehetőséget megragadjanak az eladások növelésére.

4. Szervezés

A baristaként végzett munka során a szervezési készségek jelentik a különbséget aközött, hogy az alkalmazottak könnyedén végzik-e a munkát, vagy stresszelnek. A vásárlók hatékony kiszolgálása a forgalmas időszakokban egy futószalaghoz hasonló, bevált folyamatokat igényel. Ha egy barista hibázik a futószalag saját részén, az egész rendszer összeomolhat. A szervezettség azt is jelenti, hogy a baristának kezdeményeznie kell a rendszer egyes részeinek javítását, ha úgy véli, hogy ez a változás pozitív változást hoz. Például az ízesített szirupos üvegek átszervezése másodperceket vehet le a vásárló várakozási idejéből.

Egy barista mindig keresi a módját annak, hogy jobb szervezéssel megkönnyítse a munkáját. A vezetők gyakran keresik azokat a baristákat, akik ilyen kezdeményezőkészséget mutatnak, hogy előmenetelre jelöljék ki őket. Ez a barista ezután több feladatot kaphat, például az alkalmazottak beosztását, hogy a kávézó szervezettségét fenntartsa.

5. Technikai alkalmasság

A tökéletes csésze kávé elkészítése technikai készségeket igényel. A speciális kávézókban betöltött barista állások általában magukban foglalják a latte art elsajátítását, ami magában foglalja annak megtanulását, hogy a különböző tejfajták hogyan befolyásolják az italok ízét.

A baristáknak emellett a gépek karbantartását és a hibaelhárítást is ismerniük kell. A gépeket napi szinten kell karbantartani, és a baristáknak tudniuk kell, mit kell tenniük, ha egy gép leáll, különösen a forgalmas időszakokban. Az is fontos, hogy a baristák tudják, hogyan kell kezelni a legújabb technikai eszközöket (például egy értékesítési pontrendszert), amelyeket a kávézó üzletének fellendítésére használ.